درباره کوچه‌ای در خیابان هاشمی نژاد مشهد | سرگذشت باغی که کوچه شد میدان شهید کاوه مشهد چهارراه می‌شود (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد؛ برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در مشهد با حضور ۴۹۰ شرکت‌کننده کاهش زمان رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟ آغاز سی‌ویکمین کنفرانس هسته‌ای ایران در مشهد محمدحسین قاسمی، بازیگر و کارگردان صداوسیما، درگذشت اختصاص بودجه مستقل برای فعالیت‌های فرهنگی بوستان‌‌های بانوان در مشهد کیفیت هوای مشهد، در آستانه وضعیت هشدار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)  شب‌های بی‌ستاره شهر | گزارش شهرآرانیوز از گسترش خاموش پدیده آلودگی نوری در کلانشهر مشهد آمار طلاق در باشگاه همسران مشهدی، کمتر از یک درصد است میزبانی «باهم» از ۲۳ هزار زوج جوان مشهدی «باهم» در مسیر خوشبختی | اختتامیه پنجمین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برگزار شد+فیلم برنامه‌های شهرداری مشهد برای اولین سالگرد شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی پزشکیان: هلال‌احمر جان‌ها را بی‌تبعیض نجات می‌دهد | فریادرس همدیگر باشیم پاسخ‌های شفاف از هزینه‌های پارک حاشیه‌ای خیابان‌های مشهد پایان ساخت آخرین راست‌گرد پل نوغان مشهد بعد از ۲۰ سال
سرخط خبرها

نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟

  • کد خبر: ۳۳۲۴۰۲
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۸
نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟
خراسان رضوی با ثبت ۳۱ فوتی در تصادفات امسال تاکنون (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)، همچنان در صدر استان‌های مرگ‌بار جاده‌ای قرار دارد؛ عواملی مانند واژگونی خودروها، سرعت غیرمجاز و خستگی رانندگان عامل اصلی این حوادث تلخ هستند.
فاطمه غلامی
خبرنگار فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، تصادفات جاده‌ای همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در ایران به‌ویژه استان خراسان رضوی است. این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی، تراکم محور‌ها و تردد بالای مسافران، همواره در صدر آمار تلخ تلفات جاده‌ای قرار دارد؛ به‌طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون، وقوع ۳۱ مورد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی، بار دیگر ضرورت توجه ویژه به مدیریت جاده‌ها، فرهنگ رانندگی و بهبود زیرساخت‌ها را گوشزد می‌کند. این آمار نه‌تنها یک هشدار جدی برای مسئولان، بلکه زنگ‌خطری برای تمامی جامعه درقبال رعایت اصول رانندگی ایمن است.

نقش عمده تصادفات در آمار بالای مرگ‌ومیر

به‌گفته جانشین پلیس‌راه استان خراسان رضوی، دلایل اصلی وقوع تصادفات عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و واژگونی خودرو‌ها اعلام شده است. این دلایل به همراه خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، نقش عمده‌ای در آمار بالای مرگ‌ومیر داشته‌اند و توجه ویژه‌ای را می‌طلبند.

بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در بسیاری از این تصادفات، رانندگان به دلیل عجله و عدم رعایت فاصله ایمنی، کنترل خودرو را از دست داده و دچار حادثه شده‌اند.

سرهنگ محمدرضا کورسی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در این خصوص می‌گوید: بیشترین تصادفات در محور‌های پرتردد استان به وقوع پیوسته است و محور‌های غرب و جنوب (شهر‌های نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه)، سهم بیشتری از تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته‌اند. بین ساعات ۲ بعدازظهر تا ۱۰ شب، بازه زمانی وقوع پرتکرار تصادفات عنوان شده که نیازمند افزایش نظارت و آگاهی‌بخشی رانندگان است.

 اهمیت پویش «نه به تصادف»

با توجه به سهم بالای استان خراسان رضوی در فوتی‌های جاده‌ای کشور، مشارکت در پویش ملی «نه به تصادف» یک ضرورت است. این پویش با هدف نجات جان انسان‌ها و کاهش تصادفات، می‌تواند گامی مؤثر در ارتقای فرهنگ رانندگی و اجرای قوانین باشد.

آمار تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی زنگ‌هشداری جدی برای مسئولان و شهروندان است. تمرکز بر بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای، کنترل‌های هوشمند ترافیکی و اطلاع‌رسانی مؤثر به رانندگان، راهکار‌هایی است که می‌تواند این روند را بهبود بخشد؛ لذا امنیت جاده‌ای باید در اولویت برنامه‌های استانی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->