امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای برگزاری مشترک کنفرانس مدیریت شهری در مشهدمقدس سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ خردادماه ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس تأکید کرد: افزایش بهره‌وری، اولویت فعلی مدیریت شهری کشف ۸ کیلوگرم ماده مخدر شیشه از یک انبار ضایعات در حومه مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) ردّ و نشانی از کارگاه‌های کرباس‌بافی در «پاچنار» | درباره روستایی در مجاورت وکیل‌آباد مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: سال ۱۴۰۴ درگیر پروژه‌های ۱۴۰۳ هستیم تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام‌خمینی(ره)، (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) حق عادلانه مشهد از مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در مسیر احقاق هوای ۵ منطقه کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) اعزام سه تیم ارزیاب هلال احمر برای بررسی خسارت‌های زلزله بردسکن (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: تفکر بسیجی، پیشرو و گره‌گشای مشکلات است گلوله‌باران ۳۲ دقیقه‌ای مشهد با تگرگ‌های «تخم‌مرغی» در سال ۱۳۳۳ کمبود انبار، از چالش‌های زیرساختی در حوزه اموال تملیکی خراسان رضوی است طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی در «مهد توس» خبری از فروشگاه‌های شیکان‌پیکان نیست | بازاری که بوی گوسفند می‌دهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه بازگشایی و احداث بولوار رضویه در مشهد با پیگیری شهرآرا بلیت متروی مشهد در نرم افزار «شهر من» ۲ هزار تومان شد بالاخره هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم
سرخط خبرها

نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟

  • کد خبر: ۳۳۲۴۰۲
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۸
نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟
خراسان رضوی با ثبت ۳۱ فوتی در تصادفات امسال تاکنون (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)، همچنان در صدر استان‌های مرگ‌بار جاده‌ای قرار دارد؛ عواملی مانند واژگونی خودروها، سرعت غیرمجاز و خستگی رانندگان عامل اصلی این حوادث تلخ هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، تصادفات جاده‌ای همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در ایران به‌ویژه استان خراسان رضوی است. این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی، تراکم محور‌ها و تردد بالای مسافران، همواره در صدر آمار تلخ تلفات جاده‌ای قرار دارد؛ به‌طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون، وقوع ۳۱ مورد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی، بار دیگر ضرورت توجه ویژه به مدیریت جاده‌ها، فرهنگ رانندگی و بهبود زیرساخت‌ها را گوشزد می‌کند. این آمار نه‌تنها یک هشدار جدی برای مسئولان، بلکه زنگ‌خطری برای تمامی جامعه درقبال رعایت اصول رانندگی ایمن است.

نقش عمده تصادفات در آمار بالای مرگ‌ومیر

به‌گفته جانشین پلیس‌راه استان خراسان رضوی، دلایل اصلی وقوع تصادفات عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و واژگونی خودرو‌ها اعلام شده است. این دلایل به همراه خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، نقش عمده‌ای در آمار بالای مرگ‌ومیر داشته‌اند و توجه ویژه‌ای را می‌طلبند.

بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در بسیاری از این تصادفات، رانندگان به دلیل عجله و عدم رعایت فاصله ایمنی، کنترل خودرو را از دست داده و دچار حادثه شده‌اند.

سرهنگ محمدرضا کورسی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در این خصوص می‌گوید: بیشترین تصادفات در محور‌های پرتردد استان به وقوع پیوسته است و محور‌های غرب و جنوب (شهر‌های نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه)، سهم بیشتری از تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته‌اند. بین ساعات ۲ بعدازظهر تا ۱۰ شب، بازه زمانی وقوع پرتکرار تصادفات عنوان شده که نیازمند افزایش نظارت و آگاهی‌بخشی رانندگان است.

 اهمیت پویش «نه به تصادف»

با توجه به سهم بالای استان خراسان رضوی در فوتی‌های جاده‌ای کشور، مشارکت در پویش ملی «نه به تصادف» یک ضرورت است. این پویش با هدف نجات جان انسان‌ها و کاهش تصادفات، می‌تواند گامی مؤثر در ارتقای فرهنگ رانندگی و اجرای قوانین باشد.

آمار تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی زنگ‌هشداری جدی برای مسئولان و شهروندان است. تمرکز بر بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای، کنترل‌های هوشمند ترافیکی و اطلاع‌رسانی مؤثر به رانندگان، راهکار‌هایی است که می‌تواند این روند را بهبود بخشد؛ لذا امنیت جاده‌ای باید در اولویت برنامه‌های استانی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->